Valitse Sivu

Rukouksen apostolaatti

Rukouksen apostolaatti

Kesäkuun 2022 rukouksen apostolaatin palsta

Toukokuussa koko kirkko nostaa silmänsä arkipäivän ongelmista ja katsoo Neitsyt Mariaa. Tässä kuussa kaikki hänen maan päällä olevat lapsensa katsovat pyhää äitiä. Me rakastamme häntä, koska hän antoi meille Jeesuksen Kristuksen. 

Me rakastamme Neitsyt Mariaa ja uskomme, että meidän paikkamme on hänen vierellään. Jumala ei unohda perhettään. Kehossamme kulkee sama veri kuin Jumalan äidin ruumiissa. Se on Jeesuksen Kristuksen lunastamien kansojen veri.

Raamatussa kuulemme Mariasta ensimmäisen kerran, kun enkeli tuli hänen luokseen. Hän oli jo kihlattu mutta ei vielä asunut miehensä kanssa. Voimme hyvällä syyllä sanoa, että vähiten sopivalla ja mukavalla hetkellä Jumala lähetti sanansaattajansa. Maria oli yllättynyt, mutta hän säilytti sydämensä rauhan. Hän sanoi ”fiat” eli uskoi, että Jumala voi tehdä asioita, jotka ovat järjen ja mahdollisuuksien ulkopuolella. Hän luotti siihen, että mitä tahansa Jumala valitsee, se on hyvää. Rakkaus Jumalaan oli hänen elämänsä tärkein tavoite. Maria antoi Jumalan ohjata häntä, mutta ei ollut passiivinen itsekään. Hän teki tietoisen valinnan. Hänen piti erottaa, mikä on hyvää, hän esitti kysymyksen Jumalalle, hän oli täysin ihminen, nainen ja äiti.

Voimme pragmaattisesti ajatella, että jos Maria ei olisi ollut Jeesuksen äiti, hänellä olisi ollut paljon rauhallisempi elämä. Mutta olisiko hän ollut niin onnellinen ilman niin syvää yhdistymistä Jumalan kanssa? Joskus mieleemme tulee ajatus, että entä jos minä olisin erilaisella paikalla, entä jos minä olisin mennyt eri suuntaan? Ehkä elämä olisi erilaista, mutta olisinko täysin oma itseni ja olisinko kasvanut ja etsisinkö Jumalaa elämässäni, jos olisin erilaisessa tilanteessa? 

Tradition mukaan uskomme, että Maria on taivaan ja maan kuningatar. Hänen tekemänsä päätökset sekä hänen Jumalalle avattu sydämensä antoivat hänelle ikuisen kunnian. Hän on iloinen, koska on niin lähellä Jumalaa, ettei sen lähempänä voi olla. Hän ymmärsi hyvin tämä lauseen: ”Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki” (Matt. 6:33).  

Kun me katsomme Mariaa, muistamme tärkeimmän totuuden: Jumalan sanan kuuleminen ja sen noudattaminen on avain todelliseen onneen. Voimme epäillä sitä. Monet ihmiset epäilevät sitä. Mutta he eivät voi muuttaa tätä totuutta todellisen onnen avaimesta.

Maria, Jumalan äiti. Etsimme sinua. Katso meitä ja anna meille avain onneen. Avain Jumalan valtakuntaan. Aamen.

isä Stanisław Zawiłowicz SCJ

Rukoilkaamme…

Kesäkuu   

Rukoilemme kristittyjen perheiden puolesta koko maailmassa, jotta ne osoittaisivat ja kokisivat pyyteetöntä  rakkautta ja pyhittyisivät jokapäiväisessä elämässään.

Juni

Vi ber att kristna familjer i världen kan levandegöra och erfara villkorslös kärlek och växa till i helighet i det dagliga livet.

Heinäkuu   

Rukoilemme vanhusten puolesta, jotka edustavat kansan juuria ja muistia, jotta he kokemuksellaan ja viisaudellaan auttaisivat nuorempia katsomaan tulevaisuutta toiveikkaina ja vastuullisesti.

Juli

Vi ber att de äldre som utgör en befolknings rötter och minne, med sin erfarenhet och visdom kan hjälpa de unga att ansvarsfullt och med hopp blicka mot framtiden.

Tietoja kirjoittajasta

Stanislaw Zawilowicz SCJ

Isä Stanislaw Zawilowicz SCJ on Turun Pyhän Birgitan ja autuaan Hemmingin seurakunnan kappalainen. Hän kuuluu Jeesuksen pyhän sydämen pappien veljeskuntaan.

Aihevalikko

LUE FIDES (pdf)

Uusin lehti || Arkisto (2001–)

PODCASTEJA (audio)

Radio Deissä ja Spotifyssa

Tilaa uutiskirjeemme!

Paavin twiitit

Paavin twiitit

Arkistot

Uusimpia videoita

Ladataan...