Valitse Sivu

Rukouksen apostolaatti

Rukouksen apostolaatti

Joulukuun 2023 rukouksen apostolaatin palsta

”Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.” (Joh 13; 34-35).

Mikä on uutta tässä käskyssä? Me tiedämme, että meidän pitäisi rakastaa toisiamme. Myös opetuslapset olivat kuulleet tämän ennen kuin Jeesus kertoi sen heille. Mitä sitten tarkoittaa ”uusi”? Uusia ovat ihmiset, jotka kuulevat tämän käskyn. Sisältö ei ole uutta. Sinä olet uusi. Ajattele, että olet kuullut saman lauseen jo ennen kääntymistäsi tai kun olit ihan lapsi. Ja nyt kun olet uusi ihminen, ymmärrät sen eri tavalla.

Ihmiskunta ennen Jeesusta tiesi, kuinka tärkeää rakkaus on. Mutta Jeesuksen jälkeen elävät uudet ihmiset. Kuka haluaa olla uusi ihminen? Kuka on uusi ihminen? 

Uusi ihminen on se, joka antaa Jeesuksen rakastaa itseänsä. Minun kääntymiseni alkaa, kun uskon, että Jeesus rakastaa minua. Olen uusi koska kohtasin Jeesuksen. Koska minä tunnen hänet, kaikki minun elämässäni on uutta. Voin olla uusi ihminen, koska tiedän, että olen Jeesuksen rakastama.

Tämä on ystävän käsky. Ystävyys on meille tosi tärkeä asia. Elämme maailmassa, missä niin monet ihmiset sanovat, että he ovat yksinäisiä. Ystävyys on jotain erityistä, koska se tapahtuu tasa-arvoisten ihmisten välillä. Jeesus kutsuu minua ystäväksi. ”Te olette ystäviäni”(Joh 15:14). Kun Jumala puhuu ystävyydestä, hän korottaa meidät. Harvoin voimme kutsua muita ystäviksemme. Miksi ystävyys on meille vaikeaa? Enkö pidä itseäni tasavertaisena vai enkö pidä muita tasavertaisina?

Jos haluat olla uusi ihminen, ihminen, joka kokee Jumalan rakkautta; jos haluat rakastaa muita ihmisiä, erityisesti niitä, jotka loukkaavat tai satuttavat sinua; jos haluat rakentaa ystävyyttä tuomitsematta muita, sano usein ”Aamen” Jeesukselle. Hän teki jo paljon työtä sinussa. Miksi hän haluaisi lopettaa yhtäkkiä ja unohtaa sinut? Odota: hän tulee.

isä Stanisław Zawiłowicz SCJ

.

Rukoilkaamme…

Joulukuu   

Rukoilemme, että vammaiset huomioitaisiin yhteiskunnassa ja että instituutiot edistäisivät inklusiivisia ohjelmia, joissa heidän aktiivista osallistumistaan arvostetaan.

December

Vi ber att personer med funktionsnedsättning är centrum för samhällets omsorger, och att deras aktiva deltagande i samhället värdesätts.

Tammikuu   

Rukoilemme, että Pyhä Henki auttaisi meitä tunnistamaan kristillisten yhteisöjen erilaiset armolahjat ja löytämään katolisen kirkon eri traditioiden ja rituaalien rikkauden.

Januari

Vi ber att vi med den Helige Andes hjälp bejakar kristenhetens olika nådegåvor, och upptäcker rikedomen i Katolska kyrkans alla traditioner och ritualer.

Tietoja kirjoittajasta

Stanislaw Zawilowicz SCJ

Isä Stanislaw Zawilowicz SCJ on Turun Pyhän Birgitan ja autuaan Hemmingin seurakunnan kappalainen. Hän kuuluu Jeesuksen pyhän sydämen pappien veljeskuntaan.

Aihevalikko

LUE FIDES (pdf)

Uusin lehti || Arkisto (2001–)

PODCASTEJA (audio)

Radio Deissä ja Spotifyssa

Tilaa uutiskirjeemme!

Paavin twiitit

Paavin twiitit

Arkistot

Uusimpia videoita

Ladataan...