Valitse Sivu

Rukouksen apostolaatti – kesäkuu 2020

Rukouksen apostolaatti – kesäkuu 2020

Jeesuksen sydän on symboli koko hänen sisäiselle elämälleen. Se on symboli sille, mitä Jeesus tunsi ja minkälainen ihminen hän oli. Koska Jeesus haluaa näyttää meille rakkautensa, hän näyttää meille keihäällä puhkaistun sydämensä. Tämän merkin kautta hän haluaa herättää meidät suurempaan rakkauteen. 

Jeesuksen pyhä sydän sykkii niin kuin ihmissydän. Joka kerta kun se tykyttää, se sanoo meille myös: ”Rakastan sinua.” Jumalan sydän on ikuinen eli meidän ei tarvitse kantaa huolta, että jonakin päivänä tämä rakkaus loppuisi. Me käymme kirkossa, luemme Raamattua, kuulumme erilaisiin ryhmiin, koska haluamme, että olemme rakastettuja lapsia. Monta kertaa elämässämme koemme vaikeuksia, joiden tähden kysymme: ”Onko Jumala minua vastaan?” tai ”Onko Jumala välinpitämätön?” Me tarvitsemme uskon Jeesuksen pyhään sydämeen, joka sanoo meille: ”Rakastan sinua.”

Jeesuksen pyhän sydämen palvonnan tarkoitus on kannustaa rakastamaan. Jeesuksen pyhän sydämen pappien veljeskunnan perustaja isä Leo Dehon kirjoitti: ”Pyhän Sydämen hurskaus alkaa sielujen sisimmässä elämässä, ja sen päämääränä on päästä sisälle ihmisten yhteiskunnalliseen elämään. Meille kysymys ei ole pelkästään hurskaudesta, vaan kysymys on todella koko kristillisen elämän uudistumisesta.” Nykymaailma ei ymmärrä, mitä tarkoittaa rakkaus, se ei ymmärrä, että rakkaus ei ole sama kuin mielihyvä.

Meidän jokaisen sydän on haavoittunut. Vain jos me muistamme, että Jumala on rakkaus ja että me olemme hänen rakkaita lapsiaan, meidän haavamme ja maailman haavat voidaan parantaa.

isä Stanisław Zawiłowicz SCJ

Rukoilkaamme…

Kesäkuu  –  Lähetys 

Rukoilemme, että kaikki vaikeuksissa olevat voisivat löytää elämässään oman tiensä antamalla Jeesuksen sydämen koskettaa heitä.

Juni –  Evangelisation

Vi ber att alla som har det svårt, kan finna sin väg i livet, genom att låta sig beröras av Jesu Hjärta. 

Heinäkuu  –  Yleinen 

Rukoilemme, että tämän päivän perheisiin suhtauduttaisiin ja niitä ohjattaisiin rakastaen, kunnioittaen ja neuvoen.

Juli –  Universell 

Vi ber att dagens familjer, bemöts och vägleds med kärlek och respekt. 

Tietoja kirjoittajasta

Fides

Katolinen hiippakuntalehti Fides on Helsingin katolisen hiippakunnan viestintäosaston julkaisu. Se ilmestyy osin paperisena ja osin pelkästään nettiversiona. ISSN 0356-5262.

Aihevalikko

LUE FIDES (pdf)

Uusin lehti || Arkisto (2001–)

PODCASTEJA (audio)

Radio Deissä ja Spotifyssa

Tilaa uutiskirjeemme!

Paavin twiitit

Paavin twiitit

Arkistot

Uusimpia videoita

Ladataan...