Valitse Sivu

Rukouksen apostolaatti – joulukuu 2019

Rukouksen apostolaatti – joulukuu 2019

Nuoret ovat maailman ja kirkon toivo. Siksi on vaikea kuulla tai lukea, että monet heistä eivät voi, mutta eivät myöskään halua, kasvaa ja ottaa vastaan rohkeasti elämän lahjaa. Euroopassa viime vuonna 15-19-vuotiaiden kohdalla itsemurha oli lähes yhtä yleinen kuolinsyy kuin taudit. Pahin itsemurha-alttius on 20-24-vuotiaiden keskuudessa. Itsemurhaa ajatteleva nuori haluaisi kyllä elää. Itsemurha-ajatukset heräävät, kun muita keinoja ei löydy psyykkisen kivun lievittämiseen ja ongelmien ratkaisemiseksi. Monista eri syistä nuoret eivät tiedä, kuinka arvokas elämä on. 

Lapsena meille opetettiin: ”Kunnioita isääsi ja äitiäsi.” Nyt kun olemme vähän vanhempia, voi sanoma meille olla: ”Ole kelpo isä ja äiti.” Nuoret eivät odota vanhemmilta jotain erikoista, vaan ennen kaikkea he haluavat nähdä rakkautta vanhempien välillä. Yhteiskunta ei voi antaa mitään parempaa kuin turvallisuuden ja mahdollisuudet kasvatukseen.

Maailmassa on toki nuoria, jotka ovat hyviä esimerkkejä muille. Heidän herkät sydämensä tuovat valoa maailmaan. Nämä nuoret tietävät, mitä rakkaus tarkoittaa, ja heillä on voimaa kuunnella toisia. Rukoilemme, että Kristuksen valo loistaa erityisesti siellä, missä kukaan ei puhu Jumalasta, siellä, missä monet ihmiset, erityisesti nuoret ottavat vastaan elämän seikkailun. Nuori sydän ei aina ole nuoressa ruumiissa; nuori on hän, joka muistaa, että aina voi oppia jotain uutta.                                                                  

Nuori Neitsyt Maria, joka täysin luotit Jumalaan, rukoile puolestamme.

isä Stanisław Zawiłowicz SCJ

Rukoilkaamme…

Joulukuu  –   Yleinen

Rukoilkaamme, että kaikki maat ryhtyisivät välttämättömiin toimenpiteisiin asettaakseen etusijalle nuorten, erityisesti kärsivien tulevaisuuden. 

December –  Universell

Att varje land prioriterar de ungas framtid, särskilt för dem som har det svårt.

Tammikuu  –  Lähetystyö

Rukoilemme, että kristityt, muiden uskontojen jäsenet ja kaikki hyvän tahdon ihmiset toimisivat rauhan ja oikeudenmukaisuuden hyväksi maailmassa.

Januari – Evangelisationen

Att kristna och troende från andra religioner, och alla människor av god vilja, verkar för fred och rättvisa i världen. 

Tietoja kirjoittajasta

Stanislaw Zawilowicz SCJ

Isä Stanislaw Zawilowicz SCJ on Turun Pyhän Birgitan ja autuaan Hemmingin seurakunnan kappalainen. Hän kuuluu Jeesuksen pyhän sydämen pappien veljeskuntaan.

Aihevalikko

LUE FIDES (pdf)

Uusin lehti || Arkisto (2001–)

PODCASTEJA (audio)

Radio Deissä ja Spotifyssa

Tilaa uutiskirjeemme!

Paavin twiitit

Paavin twiitit

Arkistot

Uusimpia videoita

Ladataan...