Valitse Sivu

Rukouksen apostolaatti

Rukouksen apostolaatti

Elokuun 2023 rukouksen apostolaatin palsta

Me katolilaiset uskomme, että ehtoollisleipä ja -viini muuttuvat substantiaalisesti Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Tämä tarkoittaa, että Kristuksen ruumis ja veri ovat todella läsnä ehtoollisaineissa, leivässä ja viinissä. Tämä uskon salaisuus on samalla kertaa tärkeä ja vaikea, mutta jos hyväksymme nöyrästi, että Jumala haluaa olla niin läheisesti kanssamme, me myös suurella kunnioituksella ja ilolla yritämme ymmärtää tätä salaisuutta.

Usko on ihmisen teko Jumalan edessä. Usko koskettaa koko ihmistä, hänen mieltään, tahtoaan ja sydäntään. Usko on kokemusta elävästä, henkilökohtaisesta, todellisesta Jumalasta. Kristuksen kautta Jumala kohtaa ihmisen henkilökohtaisesti. Hän käy sisälle elämääni, hän puhuu minulle ja kuuntelee, mitä minä haluan sanoa.

Me tiedämme, että Jeesus on läsnä eukaristiassa, mutta mitä se meille merkitsee. Esimerkiksi muistanko, että kirkossa Jeesus on aina läsnä tabernaakkelissa. Kunnioitanko häntä astuessani kirkkoon? Muistanko säilyttää hiljaisuuden, niin etten myöskään häiritse muita? Kun menen kommuuniolle, otanko vastaan Jeesuksen ruumiin ja veren kunnioittavasti ja arvokkaasti?

Muistanko, että eukaristia on niin tärkeä tapaaminen Jumalan kanssa, etten tule messuun myöhässä.

Ja tärkein kysymys on, muistanko ripittäytyä, koska parannuksen sakramentti auttaa minua avautumaan suuremmalle armolle ja vastaanottamaan Jeesuksen arvokkaasti. Jos kunnioitamme ja rakastamme jotakuta, emme tee sitä vain sanoin, vaan myös toimemme ja käyttäytymisemme todistavat siitä. 

Me uskomme, että sydämessämme asuu elävä Jumala ja joka päivä me ikään kuin kannamme häntä kulkueen tavoin ja viemme Jumalan sinne, missä ihmiset ovat unohtaneet hänet.

isä Stanisław Zawiłowicz SCJ

.

Rukoilkaamme…

Elokuu   

Rukoilemme, että Maailman nuortenpäivä Lissabonissa auttaisi nuoria lähtemään liikkeelle ja todistamaan evankeliumista omassa elämässään. 

Augusti

Vi ber att världsungdomsdagarna i Lissabon kan hjälpa de unga att leva och vittna om Evangeliet.

Syyskuu   

Rukoilemme niiden puolesta, jotka yhteiskunnassa elävät syrjäytyneinä epäinhimillisissä olosuhteissa, jotta instituutiot eivät unohtaisi heitä eikä heitä pidettäisi merkityksettöminä.

September

Vi ber att de som lever i samhällets utkanter under omänskliga förhållanden, inte anses mindre viktiga och inte blir förbisedda av samhällets institutioner.

Tietoja kirjoittajasta

Stanislaw Zawilowicz SCJ

Isä Stanislaw Zawilowicz SCJ on Turun Pyhän Birgitan ja autuaan Hemmingin seurakunnan kappalainen. Hän kuuluu Jeesuksen pyhän sydämen pappien veljeskuntaan.

Aihevalikko

LUE FIDES (pdf)

Uusin lehti || Arkisto (2001–)

PODCASTEJA (audio)

Radio Deissä ja Spotifyssa

Tilaa uutiskirjeemme!

Paavin twiitit

Paavin twiitit

Arkistot

Uusimpia videoita

Ladataan...